реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1. Директор має розглянути звернення у встановленому порядку.
2. Директор створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
ОПЕРАТИВНІ ДІЇ ВЧИТЕЛІВ
Вирішальна роль у боротьбі з булінгом належить вчителям. Але впоратися з цією проблемою вони можуть тільки з-за підтримки адміністрації школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій.
Для успішної боротьби з насильством у школі потрібно:
По-перше, дисциплінарні заходи повинні мати виховний характер, а не каральний. Осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил.
По-друге, жоден випадок насильства або цькування не повинен лишитися без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною. Зупинити бійку, припинити знущання та більш суровою при повторних випадках агресії.
По-третє, при аналізі ситуації необхідно з’ясувати, що трапилось, вислухати обидві сторони, поговорити з кривдником, щоб зрозуміти чому він або вона так вчинили. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.
Коментарi